IUS Rektörü, Sırp Cumhuriyeti Eğitim ve Kültür Bakanı ile Görüştü

IUS Rector Meets with Minister of Education and Culture of Republika Srpska

4 Şubat 2022 tarihinde, Türkiye Cumhuriyeti Başkonsolosu Sayın Oğuz Kılıç başkanlığındaki bir Türk heyeti, Sırp Cumhuriyeti Eğitim ve Kültür Bakanı Sayın Natalija Trivić ile görüştü. Toplantıya katılan diğer heyet üyeleri arasında IUS Rektörü Prof. Dr. Ahmet Yıldırım, Bosna-Hersek'teki Yunus Emre Enstitüsü Müdürü Mehmet Akif Yaman ve Banja Luka'daki Türkiye Cumhuriyeti Başkonsolos Sekreteri Sayın Emin Mahmutović’te vardı.

Tüm katılımcılar, kaliteli ve güçlü eğitim kurumlarına sahip olmanın ve Bosna-Hersek'te yaşayan farklı milletlerin kültürel geçmişlerini geliştirmenin öneminin farkındalardı. Bu nedenle toplantının odak noktası, eğitim ve kültür sektörlerinde gelecekteki iş birlikleriydi. Bakan Trivić Sırp Cumhuriyeti'nde eğitimle ilgili devam eden reformları sundu ve Bakanlığın farklı ülkelerden kurumlarla iş birliğini güçlendirme konusundaki isteğini dile getirdi. Türk heyeti ise Sırp Cumhuriyetinin eğitim ve kültür kurumlarıyla daha güçlü bağlar kurmakla ilgilendiklerini iletti.

Ayrıca IUS Rektörü, Bakan Trivić ile Sırp Cumhuriyeti ve tüm Bosna-Hersek'teki yüksek öğrenimi hakkında konuştu. Kaliteli yüksek öğrenimi olabildiğince çok gence ulaştırmanın önemini vurguladı ve IUS'un Bosna-Hersek'teki lise öğrencilerine sunduğu burs programını dile getirdi. Bakan, IUS ile Sırp Cumhuriyeti'ndeki liseler arasında iş birliği kurulmasının Bosna-Hersek'in gençleri için büyük önem taşıdığını söyledi.