Studijski program Psihologija sa Internacionalnog univerziteta u Sarajevu (IUS) je jedan od prvih programa na IUS-u koji je uzeo aktivnu ulogu u implementaciji strateških ciljeva održivog razvoja na Univerzitetu.
Naime, tim uvaženih profesora psihologije, predvođen van. prof. dr. Orkun Aydinom su se rado i predano posvetili temi ciljeva održivog razvoja i ponudili studentima IUS-a praktične smjernice i primjere, s ciljem ohrabrivanja studenata na daljnje društvene akcije u privatnom i budućem poslovnom okruženju.
Pored pružanja osnovnog znanja iz psihologije dopunjenog različitim oblicima prakse, ovaj program je otišao korak dalje i principe ciljeva održivog razvoja uključio u svoj redovni kurikulum, kao i u aktivnosti i prakse Studentskog psihološkog savjetovališta (SPCC). Cilj uvođenja ovog prisupa podučavanju je praćenje modernih naučnih metoda koje omjer teorije i prakse integrišu na interesantan i pristupačan način.
Trenutno, sadržaj koji je povezan sa ciljevima održivog razvoja je dio kurikuluma tri predmeta: Psychotherapy and Counseling (PSY336), Clinical Psychology (PSY312) i Child Psychopathology (PSY409). Pored toga, u toku je povezivanje ciljeva održivog razvoja sa sljedećim predmetima: Health Psychology (PSY210), Adolescent Psychology (PSY215), Positive Psychology (PSY406), Psychology of Religion (PSY421), i Psychology of Adulthood and Aging (PSY414).
Studentsko psihološko savjetovalište (SPCC) pruža niz psiholoških i savjetodavnih usluga koje zadovoljavaju potrebe mentalnog zdravlja i razvoja studenata IUS-a, te emotivni, interpersonalni, društveni i profesionalni razvoj. Svaki akademski semestar se dopunjava radionicama koje se održavaju u Savjetovalištu, gdje se prezentuju trenutne dileme studenata, te se pruža psihoedukacija o različitim temama.
Također, Savjetovalište godinama uspješno radi i pokušava intervenisati u slučajevima kada se jave različite poteškoće kod studenata IUS-a: problemi sa koncentracijom ili nedostatak motivacije za učenje, stres i anksioznost prije ispita, upravljanje vremenom, navikavanje na novo okruženje, prilagođavanje na multikulturalnost, problemi u komunikaciji sa članovima porodice i/ili prijateljima, osjećaj usamljenosti, problemi sa samopouzdanjem, krize identiteta, disfunkcionalne navike, ovisnost o drogama, itd.
„Uvođenjem ovakve vrste prakse, želimo osigurati zdrav život i odgovorno promovisati dobrobit, te osigurati mogućnosti inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja u skladu sa ciljevima održivog razvoja br. 3 – Zdravlje i dobrobit i br. 4 – Kvalitetno obrazovanje. Zdravlje i dobrobit naših studenata je naš prioritet“, naglasio je koordinator studijskog programa Psihologija, van. prof. dr. Orkun Aydin. „Želim istaći da je IUS prvi univerzitet u Bosni i Hercegovini koji studentima nudi ovakvu vrstu usluge. Savjetovalište radi u skladu sa etičkim principima i standardima profesionalnog psihološkog savjetovališta sa fokusom na zagarantovanu povjerljivost i diskreciju,“ rekao je van. prof. dr. Aydin.
Prema izvještajima o ciljevima održivog razvoja UN-a, jedna petina mladih ljudi nema pristup obrazovanju, zaposlenju ili usavršavanju. Da bi se stvorili uslovi koji će omogućiti studentima da nađu kvalitetan posao, studijski program Psihologija također osigurava aktivan angažman studenata psihologije u istraživačkim aktivnostima Savjetovališta. Istraživanje se provodi kroz radionice i praksu: primijenjeno iskustvo nudi studentima osnovne vještine u psihološkoj procjeni, terapiji i intervenciji u lokalnom, međunarodnom i multikulturalnom kontekstu. Na ovaj način se želi doprinijeti funkcionalnijem i dostojanstvenijem radu u skladu sa ciljem održivog razvoja br. 8 – Dostojanstven rad i ekonomski rast.
Na kraju, Savjetovalište doprinosi razvoju cilja održivog razvoja br. 16 - Promovisati miroljubiva i inkluzivna društva za održivi razvoj, osigurati pristup pravdi za sve, jer kroz rad Savjetovališta se pokušava stvoriti efikasan, odgovoran i inkluzivan univerzitet na svim nivoima.