Internacionalni univerzitet u Sarajevu (IUS) nedavno je bio domaćin 7. međunarodne pedagoške i lingvističke ERL konferencije pod nazivom "Obrazovna uloga jezika – VEZE IZMEĐU UVJERENJA I JEZIKA". Događaj je organizovan u saradnji sa Mrežom obrazovne uloge jezika, grupom koja okuplja stručnjake iz oblasti obrazovnih i lingvističkih nauka, a djelimično ga je sponzorisalo Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo. Prethodila mu je neformalna sesija koja je podstakla umrežavanje, kao i druge dodatne aktivnosti tokom i nakon konferencije.
Konferencija se može opisati kroz sljedeće karakteristike, koje također odražavaju cjelokupni ERL okvir i njegovu misiju:
- Poseban smjer i struktura: 7. ERL konferencija u Sarajevu fokusirala se na lingvistička uvjerenja u skladu sa ERL putanjom, pri čemu je lingvistički utjecaj obrađen na 6. ERL konferenciji na University of Ulm, a sljedeće godine će biti obrađena veza između jezika i djelovanja na 8. ERL konferenciji u Novom Sadu. Na Internacionalnom univerzitetu u Sarajevu lingvistička uvjerenja su "filtrirana" kroz sociolingvističke, kulturne, književne, semantičke, instruktivne, lične i međuljudske perspektive, pri čemu je domaćin događaja, dr. Ervin Kovačević, povezao tačke u svom plenarom govoru o složenosti jezika, jezičkoj kompetenciji i načinu razmišljanja prilikom učenja.
- Međukulturalna razmjena: uzevši u obzir temu konferencije, predstavljen je širok spektar lingvističkih uvjerenja, gdje su se okupili pojedinci iz različitih sredina. Među učesnicima su bili Jens Skarkerud Haugan iz Norveške (Inland Norway University of Applied Sciences), glavni govornici Ana Maria Ferreira Barcellos iz Brazila (Federal University of Viçosa), Andre Kurowski iz Engleske (University of Chichester), Mart Rannut iz Estonije (University of Tartu) i Sameena Malik iz Italije (University of Bologna), kao i utemeljitelj ERL-a Michał Daszkiewicz iz Poljske (University of Gdańsk).
- Komplementarne perspektive: konferencija je poslužila kao prostor za poređenja na različitim nivoima, uključujući (a) iskustvo i godine, pri čemu je široko znanje o poljima dopunjeno i obogaćeno novitetima i otvorenošću mlađih istraživača (poput Ajle Pervan sa IUS-a, studentice na doktorskom studiju koja je moderirala plenarnu sesiju, Tekla Gabunia iz Gruzije (Ivane Javakhishvili Tbilisi State University) – koja je bila jedna od najaktivnijih učesnica tokom događaja; (b) format komponenti konferencije, sa glavnim govorima praćenim grupnim sesijama i radionicom rano jutro drugog dana konferencije (vodila Leah Davcheva iz Bugarske (trenuci inspiracije).
- Interdisciplinarna saradnja: konferencija je ponudila prostor za zajednički rad učesnika nakon događaja, posebno rad koji se tiče godišnjeg fokusa ERL-a – jezik i uvjerenja, kao što je prikazano u novom godišnjem bloku konferencije posvećenom ERL projektima i prezentaciji o pozicioniranju govornog jezika (od strane učenika, nastavnika i obrazovnih sistema) u različitim zemljama.
Pored toga, 7. ERL konferencija na IUS-u predstavljala je značajnu prekretnicu u razvoju cjelokupnog ERL okvira. Ova konferencija je predstavila ERL grupu, proširenje dizajnirano za institucije, za razliku od ERL udruženja koje okuplja pojedinačne teoretičare i praktičare. Ovaj događaj je predodređen da bude proboj u misiji ERL-a o unapređenju obrazovnog statusa jezika. Oni koji prepoznaju ključnu ulogu jezika pozvani su da prisustvuju budućim ERL konferencijama, kojima će se pridružiti njihove institucije i podrže ERL grupu i postanu ERL partneri.